Sunday, May 4, 2008

Why Study?

Since my exam is here finally...Shall share with you all what i heard in the sermon today about why study...

(一)
儿子:爸爸,为什么我要读书?
爸爸:因为有读书才有前途,才可以赚很多钱阿。
儿子:爸爸,那你有读书吗?
爸爸:我当然有读书啦。
儿子:那为什么我们家这么穷?而你又没前途?
爸爸:。。。。。。

(二)
儿子:爸爸,我可以不要读书吗?
爸爸:可以。你出去找工作。找到就不用读书。
儿子:为什么要找工作?
爸爸:因为你不要读书啊。不读书就做工咯。
儿子:那为什么你不用读书?
爸爸:因为我有工作做啊。
儿子:那为什么妈妈不用读书?
爸爸:因为妈妈也有工作做啊。整天在家里做到没完没了。
儿子:那为什么我需要读书?
爸爸:因为你没有工作做啊。你要就做工不然就去读书。
儿子:。。。。。

Still feel like studying?Luckily I am graduating...Haha...

Cheers
Tommy
---------------------------------------
Crazy Catchline of the day:
As promised...This is what they said about 女人...















---------------------------------------

Taste Of Honey:

"Do not pray to God for the best partner to be with you in the relationship, but pray that you can be the best partner in the relationship."

No comments:

Post a Comment